Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

ISIS dokázali, že víra je na nic

Když si budeš věřit a budeš na sobě tvrdě makat a půjdeš si za svým snem a nebudeš mít žádný strach a jsi připraven jít proti všem... tak dostaneš od zbytku světa na zadek a odejdeš s ostudou.

Myslím, že víra ve lži funguje vždy jen do té doby, než se střetne s realitou. Tak jako třeba moucha může být pevně přesvědčená, že to průhledné sklo před ní je průchozí a narazí do toho skla a pořád do něj naráží a agresivně se snaží jím proletět a vypadá opravdu hloupě, ale ona si věří, že tam žádná bariéra není a džiháduje proti té zdi, dokud jí nedojdou síly. Stejně tak lidi s vírou ve lži na tu realitu dřív, či později narážejí.

Všechno co se bude dít v budoucnosti je determinováno tím, co se děje teď, ale to co se děje teď je determinováno tím, co se dělo předtím. Takže pokud byly už před tvým narozením rozdané karty tak, že nemůžeš vyhrát, tak prostě nevyhraješ. Tvůj život je výsledek tvojich genů a prostředí ve kterém ses vyvíjel a ani jedno z toho neovlivníš. A to, že máš nějaké sny nebo přání je irelevantní. Otázkou je jestli je v tvých možnostech na ně dosáhnout a pokud ne, tak na ně nedosáhneš, ani kdyby ses podělal.

Já mám pocit, že tu filohloupii, že si za všechno můžeš sám vymysleli úspěšní lidi, kterým prostě štěstí spadlo do klína. Zaprvé aby se mohli vytahovat, že toho dosáhli vlastním úsilím a zadruhé, aby jim nebylo záviděno a aby ti méně úspěšní svalovali vinu na sebe a byli zticha. Já neříkám, že úspěšní lidi toho nedosáhli úsilím, spíš to, že to, že vůbec mají úsilí a to že to úsilí mělo efekt bylo předurčeno. A jiní lidi prostě nemají genetické předpoklady a nevyvíjeli se v takovém prostředí aby měli úsilí, popřípadě mají úsilí ale žijou v takovém prostředí, kde to jejich úsilí příjde vniveč (např. ISIS).

Jestli nesouhlasíte s tím, že víra nemá efekt, tak zkuste věřit, že se začne Zeměkoule točit na druhou stranu, a hnedka jak se to stane, tak vydám omluvný článek, kde uznám že jsem byl mimo a že víra má efekt.

Já myslím, že spíš, než za sny by se měl člověk honit za pravdou. Ověřovat si všechny informace. Pochybovat o všem, i o sobě. Vždyť ti co o sobě nepochybují jsou ti největší hlupáci, kteří napáchají nejvíce škod! Reálně zhodnotit své schopnosti a čeho lze dosáhnout. Třeba i se pokusit o něco, co má větší pravděpodobnost neúspěchu. Ale jako spoléhat na to, že samotná víra v úspěch způsobí úspěch je naivní. A myslím, že sebevědomí by mělo vycházet z kompetence. Chtěli byste aby vás operoval člověk sebevědomý nebo kompetentní? Je důležité u pilota letadla, aby byl sebevědomý nebo kompetentní? Já myslím, že je potřeba získávat zkušenosti v určitém oboru a díky těm zkušenostem už vás v tom nic moc nezaskočí a z toho přirozeně výjde sebevědomí. Ale silou vůle se přesvědčovat o tom, že něco dokážu i když vůbec nevím jak, nemám žádné zkušenosti, talent ani plán, to je docela marné a vede to jen k frustraci. A pokud je někdo v něčem výjímečný, tak prosím ať si jde soutěžit na světovou olympiádu, ale pokud u sebe nepozoruji žádné super-schopnosti, tak myslím, že bude stačit prožít normální život, bez nějakých frustrací, že jsem nedosáhl na hvězdy (s výškou 1-2 metry prostě na hvězdy nedosáhnete, klidně si to večer zkuste). Myslím, že není dobré být arogantní - myslet si, že jsem něco víc, než jsem. Pokud např. život člověka má jen desítky let, tak myslím, že by to měl člověk s pokorou příjmout a ne se vytahovat "já budu žít věčně hahááá, mám neomezené možnosti oujééé, jsem věčný king maxi king a nekonečna jsou všude kolem mě". Já myslím, že je lepší přiznat si pravdu dřív, než mě dožene sama a tvrdě mi dá najevo, jak jsem se mýlil. A myslím, že není ani tak důležité dílo životní, ale dílo které stavíme všichni dohromady. Tělo nežije ani 100 let, ale lidstvo tu pravděpodobně bude ještě dlouho. Takže možná, by bylo i víc naplňující, trošku popostrčit společnost ať se vyvíjí správným směrem, než tlačit sebe do nějaké úspěšné pozice.

Autor: Filip Vajdík | pátek 29.12.2017 16:16 | karma článku: 13,38 | přečteno: 461x
  • Další články autora

Filip Vajdík

Suprové argumenty proti eutanázii

Sestavil jsem seznam podivných argumentů proti eutanázii, které jsem postřehl. Nevím jestli jsou přesvědčivé.

9.4.2024 v 17:32 | Karma: 18,59 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Filip Vajdík

Musíme legalizovat marihuanu, aby mohli slušní lidi dělat rap

Když neposedný vnuk nechce poslouchat babičku, tak se může zhulit trávou od kámoša a vymyslet proti ní rap. Ale slušná babička si nebude od nikoho kupovat trávu, takže mu nemůže rapem odpovědět.

24.12.2023 v 14:44 | Karma: 6,74 | Přečteno: 153x | Diskuse

Filip Vajdík

Kultivace eg

Mám pocit, že v kultuře dostatečně neprobíhá kultivace eg. Děti se neučí jak pracovat s egem. A klepnout někomu po egu kladivem není kultivace.

16.12.2023 v 0:12 | Karma: 0 | Přečteno: 61x | Diskuse

Filip Vajdík

Sebejistota je džouk

Svět je strašně velký a nikdo o něm nemá přehled. Jsme smutní, že o něm nemáme přehled a tak hledáme vůdce, který nás nasměruje. Ale ten vůdce ví prd, protože je to jenom hráč, který si s náma hraje. Je to jenom divadýlko.

15.12.2023 v 23:09 | Karma: 4,61 | Přečteno: 70x | Diskuse

Filip Vajdík

Největší Politická Strana (NPS)

Je na čase skončit to nekonečné střídání politických stran, které vidí jen na pár let dopředu. Je na čase založit stabilní demokratickou stranu, která převezme moc a bude mít dynamický plán na stovky let.

8.12.2023 v 21:13 | Karma: 6,10 | Přečteno: 142x | Diskuse
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Svobodu se lidovci snažili dostat pryč ze strany, teď kauzu odkládají

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  16:13

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších poliků, bývalého šéfa strany a...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  16:10

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ÓČKO rozšiřuje spolupráci s influencery, odemyká jejich prémiový obsah

24. dubna 2024

ÓČKO prohlubuje spolupráci s předními českými videomakery a podcastery. V novém projektu O UNLOCKED...

Z léčebny za odměnu do fast foodu. Obézních dětí přibývá, i kvůli rodičům

24. dubna 2024

Premium Dětí s obezitou přibývá. „Z naší praxe nic nenasvědčuje tomu, že by se situace měla lepšit, spíše...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 18,59
  • Průměrná čtenost 848x
Co se týče běžného pojetí slova "já", tak stejně jako každý jiný organismus, jsem složitá molekulární struktura, kterou nelze dostatečně popsat krátkým textem. A pokud se nebudu držet běžného pojetí slova "já", tak popravdě nevidím přesnou hranici mezi tím, co je "já" a co už "já" není, takže by se dalo říct, že jsem celý vesmír.

Seznam rubrik