Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cenzura je na nic

Mělo to být o zabedněných jedincích, kteří zakazují diskusi pod článkem, ale skončilo to jako celkové zamyšlení nad cenzurou vůbec.

Nemám pochopení pro cenzuru. Co nejhoršího by se mohlo stát, kdyby neexistovala cenzura?

  • Děti by zjistily, že existuje sex.
  • Lidi žijící ve svojí hlavě nebo v echo chamber by zjistili nové úhly pohledu a možná by jim tak kleslo sebevědomí.
  • Nově kritizovatelným autoritám by se snížila autorita
  • Podněcování k násilí
  • Dohnání někoho k sebevraždě

Nevím, co dál. Co se týče sexuality, tak můj odhad je, že toho děti viděly dost. Nemyslím si, že "Pokud vám není 18 let, odejděte ze stránek." je nějaká 100% bariéra, přes kterou se dítě nedokáže dostat. Spíš bych řekl, že se ta efektivita bude blížit 0%. A když jsem viděl na krabičce od cigaret "Určeno jen pro dospělé", tak jsem si říkal, že to je skvělé lákadlo pro děti, aby se mohly cítit, že jsou dospělé, když kouří. Oni vnímají dospělé jako nadřazené a taky touží po té nadřazenosti a chtějí si tu nadřazenost osvojit co nejdřív. A zadruhé, nevím proč děláme z dětí takové hlupáky. Já teda děti zatím nemám (takže nemám právo o tom mluvit, že?), ale příjde mi, že někteří rodiče podceňují intelekt svého dítěte a zbytečně se k němu chovají jako k idiotovi. A já myslím, že děti nejsou hloupé, ale jsou neinformované. A potřebují kvalitní informace né jakýsi podřadný odpad pro idioty. Nevidím žádný přínos v tom, když dítěti nakukáte, že ho přinesl čáp anebo že existuje bůh. Každé dítě by mělo dostávat kvalitní, pravdivé informace a v rámci možností rozvíjet svůj intelekt. Příjde mi roztomilé, jak se ptají a pročč a prooč a prooč? Já myslím, že by si zasloužily odpovědi na každé proč, pokud to teda lze.

A co se týče lidí, kteří si chtějí žít ve svém světě a propagovat ho dál a nechtěji aby jim někdo stál v cestě... realita vám stojí v cestě... vy jí můžete uhýbat, ale ona vám neuhne. Umlčovat racionální argumenty považuji za nemorální zločin. Co se týče urážek a nadávek, tak ano, jsou otravné a nepřínosné, ale já myslím, že je potřeba nebrát jejich text doslova, ale brát to jako emocionální výplod pisatele. Urážeč nepopisuje vnější realitu, on popisuje svůj vnitřní vztah k tomu na co nadává (popř. si to ani nemyslí a jen testuje reakce). Když mi někdo řekne, že jsem *něco*, tak sice mi neřekl nějaký přínosný objektivní popis mě, ale aspoň jsem zjistil jaký je jeho emocionální vztah ke mě, nebo alespoň k obrazu mě, který si v hlavě vytvořil. A to vlastně platí i pro pozitivní označení, ne jen pro nadávky.

A co se týče umlčujících autorit, tak myslím, že ty je potřeba sundat. To je snad jasné. Jak může existovat pokrok ve společnosti, kde je zakázáno mít lepší názory, než nějaká autorita?

Zato podněcování k násilí, to už vypadá jako reálný problém. A to proto, že násilí je reálný problém. Ale tím hlavním problémem je to násilí, ne to, že tu touhu někdo vyjádřil. A to mluvím o reálném podněcování. Co se týče obžalovávání Řezníka za horror-core texty, tak to je samozřejmě absurdita, tam není o čem mluvit. Ale u reálného podněcování k násilí, já myslím, že je potřeba mít realistické řešení. Pokud někdo má v mozku intenzivní nenávist, tak myslím, že tomu moc nepomůžete, když mu dáte do pusy roubík. Tam je potřeba do toho mozku něco strčit. Já vidím cestu v dialogu, ne v cenzuře. A myslím, že je lepší konfrontovat nenávist ve veřejném prostoru, než to na veřejnosti zakázat a nechat to bujet někde v undergroundu, kde oni vytvoří hate echo chambers, kam jiný názor, než nenávistný ani nepronikne. A samozřejmě pokud někdo zná jen násilí a nezná dialog, tak ty je prostě potřeba fyzicky omezit. Tam taky cenzura nic nevyřeší.

A pak ještě je problém když někdo je obětí slovní šikany anebo jsou po celém internetu jejich nahé fotografie. Tak zaprvé nahé fotografie jsou v pohodě, já myslím, že by se to nemělo brát jako až tak velká ostuda. A šikana by měla být nějak konfrontována. Pokud vznikne někde na facbeooku stránka která cílí na někoho, tak myslím, že i když ji smažou, tak ta mentalita těch lidí bude stejná. Nebylo by lepší, kdyby na tu stránku přišli lidi dobré vůle a řekli svůj názor? A já doufám, že takové lidí máme, protože jestli ne, tak nevím za co bojujeme. V tom případě jsme kreténi, kteří prostě jsou to co jsou a nic lepšího ani mít nemůžou.

 

(diskusi pod článkem jsem zakázal)

Autor: Filip Vajdík | čtvrtek 4.1.2018 19:24 | karma článku: 11,01 | přečteno: 348x
  • Další články autora

Filip Vajdík

Suprové argumenty proti eutanázii

Sestavil jsem seznam podivných argumentů proti eutanázii, které jsem postřehl. Nevím jestli jsou přesvědčivé.

9.4.2024 v 17:32 | Karma: 18,59 | Přečteno: 529x | Diskuse| Ostatní

Filip Vajdík

Musíme legalizovat marihuanu, aby mohli slušní lidi dělat rap

Když neposedný vnuk nechce poslouchat babičku, tak se může zhulit trávou od kámoša a vymyslet proti ní rap. Ale slušná babička si nebude od nikoho kupovat trávu, takže mu nemůže rapem odpovědět.

24.12.2023 v 14:44 | Karma: 6,74 | Přečteno: 153x | Diskuse

Filip Vajdík

Kultivace eg

Mám pocit, že v kultuře dostatečně neprobíhá kultivace eg. Děti se neučí jak pracovat s egem. A klepnout někomu po egu kladivem není kultivace.

16.12.2023 v 0:12 | Karma: 0 | Přečteno: 61x | Diskuse

Filip Vajdík

Sebejistota je džouk

Svět je strašně velký a nikdo o něm nemá přehled. Jsme smutní, že o něm nemáme přehled a tak hledáme vůdce, který nás nasměruje. Ale ten vůdce ví prd, protože je to jenom hráč, který si s náma hraje. Je to jenom divadýlko.

15.12.2023 v 23:09 | Karma: 4,61 | Přečteno: 70x | Diskuse

Filip Vajdík

Největší Politická Strana (NPS)

Je na čase skončit to nekonečné střídání politických stran, které vidí jen na pár let dopředu. Je na čase založit stabilní demokratickou stranu, která převezme moc a bude mít dynamický plán na stovky let.

8.12.2023 v 21:13 | Karma: 6,10 | Přečteno: 142x | Diskuse
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 67
  • Celková karma 18,59
  • Průměrná čtenost 848x
Co se týče běžného pojetí slova "já", tak stejně jako každý jiný organismus, jsem složitá molekulární struktura, kterou nelze dostatečně popsat krátkým textem. A pokud se nebudu držet běžného pojetí slova "já", tak popravdě nevidím přesnou hranici mezi tím, co je "já" a co už "já" není, takže by se dalo říct, že jsem celý vesmír.

Seznam rubrik