Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Strach z pekla a chamtivost po nebi

Může být jednodušší způsob ovládání lidí, než je strašit a slibovat jim? Já myslím, že to je ukázkový případ šarlatánství. A pochybuji o tom že se mentální stav strachu a chamtivosti dá považovat za spiritualitu.

Jestli má spiritualita něco znamenat, tak by to snad mělo být něco pozitivního. Ale strach + chamtivost?! Já myslím, že spiritualita je když má člověk strach pod kontrolou, ne když je jím pohlcen.

A chamtivost po nebi? Já myslím, že náboženství je něco jako kapitalismus. Náboženství i kapitalismus staví na tom, že člověk je chamtivý a půjde si pro lepší život. Rozdíl je akorát v tom, že v kapitalismu se ti opravdu může povést žít život svých snů, kdežto náboženství má jen ty sliby.

A tady ta metoda jak ovládat lidi mi není sympatická. Já myslím, že by lidi se měli naučit "obranu proti černé magii" a rozpoznávat jestli, když je někdo něčím straší nebo jim naslibovává, jestli to je fakt reálné, nebo jestli má ten strašo-slibovač nějaké skryté záměry. Protože jsou i sekulární variace této metodologie např. v politice nebo v reklamě.

Myslím, že emoce by měly být vždy v souladu s racionalitou. Nemůžu přece emocionálně reagovat na něco o čem můj rozum ví, že je to vypočítavě vytvořený klam, který má ty emoce vyvolat. A zrovna chamtivost a strach mi příjdou jako docela omezující. Mnohem vznešenější mi příjde např. touha po pravdě a tím nemyslím tu samozvanou. Myslím, že být sám sebou a žít v souladu s realitou je nejvíce naplňující. Protože všechno ostatní je fejk.

Autor: Filip Vajdík | čtvrtek 15.2.2018 14:13 | karma článku: 13,58 | přečteno: 410x
  • Další články autora

Filip Vajdík

Suprové argumenty proti eutanázii

Sestavil jsem seznam podivných argumentů proti eutanázii, které jsem postřehl. Nevím jestli jsou přesvědčivé.

9.4.2024 v 17:32 | Karma: 18,59 | Přečteno: 531x | Diskuse| Ostatní

Filip Vajdík

Musíme legalizovat marihuanu, aby mohli slušní lidi dělat rap

Když neposedný vnuk nechce poslouchat babičku, tak se může zhulit trávou od kámoša a vymyslet proti ní rap. Ale slušná babička si nebude od nikoho kupovat trávu, takže mu nemůže rapem odpovědět.

24.12.2023 v 14:44 | Karma: 6,74 | Přečteno: 153x | Diskuse

Filip Vajdík

Kultivace eg

Mám pocit, že v kultuře dostatečně neprobíhá kultivace eg. Děti se neučí jak pracovat s egem. A klepnout někomu po egu kladivem není kultivace.

16.12.2023 v 0:12 | Karma: 0 | Přečteno: 61x | Diskuse

Filip Vajdík

Sebejistota je džouk

Svět je strašně velký a nikdo o něm nemá přehled. Jsme smutní, že o něm nemáme přehled a tak hledáme vůdce, který nás nasměruje. Ale ten vůdce ví prd, protože je to jenom hráč, který si s náma hraje. Je to jenom divadýlko.

15.12.2023 v 23:09 | Karma: 4,61 | Přečteno: 70x | Diskuse

Filip Vajdík

Největší Politická Strana (NPS)

Je na čase skončit to nekonečné střídání politických stran, které vidí jen na pár let dopředu. Je na čase založit stabilní demokratickou stranu, která převezme moc a bude mít dynamický plán na stovky let.

8.12.2023 v 21:13 | Karma: 6,10 | Přečteno: 142x | Diskuse
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 67
  • Celková karma 18,59
  • Průměrná čtenost 848x
Co se týče běžného pojetí slova "já", tak stejně jako každý jiný organismus, jsem složitá molekulární struktura, kterou nelze dostatečně popsat krátkým textem. A pokud se nebudu držet běžného pojetí slova "já", tak popravdě nevidím přesnou hranici mezi tím, co je "já" a co už "já" není, takže by se dalo říct, že jsem celý vesmír.

Seznam rubrik