Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak ISIS spíš dokázali, že víra sice pomáhá k dobrým výkonům, ale sama o sobě zdaleka nestačí. Což je v souladu s během světa a determinismus to nijak nedokazuje.

Pokud by měla stačit jen víra, tak by to současně znamenalo, že pouhou silou vůle se dá ovlivňovat běh událostí. A to zase není v souladu s pozorovaným během věcí.

0 0
možnosti
Foto

K "dobrým výkonům". To slovo "dobrý" se mi v tomto kontextu hnusí.

1 0
možnosti
VO

Pokud vím, tak determinismus zatím dokázán nebyl, takže v něj můžete jen věřit :-).

Mně přijde nelogický a není v souladu s životní zkušeností - mnoho věcí zcela očihledně ovlivnit můžeme!

Taktéž je logické, že když se vše vyvíjí od jednodušších struktur do složitějších, vždy existuje více variant budoucího vývoje.

0 0
možnosti
Foto

No o determinismu už jsem psal článek, tak se tu nechci opakovat. Ale prostě, to, že něco ovlivníte může být jen zdánlivé. Možná že ty jiné možnosti, které jste měl byly jen nějaké vaše představy a bylo předurčeno, že se rozhodnete pro tu, pro kterou jste se nakonec rozhodl.

0 0
možnosti
JB

Mně se to líbí.R^

2 0
možnosti
  • Počet článků 67
  • Celková karma 18,58
  • Průměrná čtenost 848x
Co se týče běžného pojetí slova "já", tak stejně jako každý jiný organismus, jsem složitá molekulární struktura, kterou nelze dostatečně popsat krátkým textem. A pokud se nebudu držet běžného pojetí slova "já", tak popravdě nevidím přesnou hranici mezi tím, co je "já" a co už "já" není, takže by se dalo říct, že jsem celý vesmír.

Seznam rubrik