Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Máte pravdu, samozřejmě, že je. A stejně tak máte pravdu, že dokáže realitu dost dobře modelovat.R^

0 0
možnosti

Problém bude v definiendum, jak ostatně máte nepřímo uvedeno v druhé polovině blogu. Pokud si "výčnělky" z dlaně definujeme jako prsty, pak rovnice platí. Pokud chceme sčítat ukazováčky jedné ruky, těžko dojdeme k číslu pět, leda po nějakém drastickém plastickém chirurgickém zákroku. Matematika je abstraktní záležitost, kterou se popisuje realita a dost záleží, jak je v tom popisu použita, tedy je nutné ctít i nějaká pravidla, aby nám např. chybným postupem neskončil součet všech prstů obou rukou na číslovce 11. Exaktní postup vyžaduje i aplikovaná matematika třeba v oblasti pravděpodobnosti atd. Ostatní už vzpomenuli diskutující, takže mohu přejít k robotovi s pixely. Naše oko je rovněž složeno z tyčinek a čípků a dokonce se z jistých bypassů a slučování nervových drah uplatňuje komprese jako v JPG. Tyčinky jsou v podstatě evolučně transformované neurony, takže pokud zavřete oči a něco si představíte, jakoby se to promítne zevnitř na oční víčka (černobíle), nikoliv do zátylku. Subjektivní a objektivní realita je tedy propojena (jsou vzájemně konfrontovány) dokud se toho nezhostí kalkul, který z dříve nabytých zkušeností jakoby rozhodne o vnímané realitě.

0 0
možnosti
Foto

Jo, pro abstraktní věci (jako "výčnělek dlaně"), které jsou jenom v naší hlavě, rovnice platí. Ale jakmile chcete počítat reálné věci, tak to nejde. Protože pouze abstraktní pojmy si mohou být rovny.

0 0
možnosti
Foto

Napřed bych nastudoval Platóna, který na toto téma hodně myslel a napsal. S jeho gnoseologickým pojetím světa nesouhlasíte, ale měl byste znát jeho argumenty. Pak byste měl nastudoval něco z matematiky, abyste si nepletl matematiku a počty.

Filozofie matematiky je dost odborné téma, kterým se již zabývalo hodně lidí.

0 0
možnosti
Foto

Naučte se argumentovat.

0 0
možnosti

Nevím proč - jako kluk vkomponovaný odpor k matematice, klasika. O to více jsem tíhnul k filosofii. Fascinovalo mne, že lidským rozumem lze mnohé jevy pochopit a v podstatě se neděje nic nového. Vše se opakuje - pouze dobové kulisy se mění ... Clověk v tom žije, tedy to pokládá za zcela jedinečné ! Cosi jsem objevil a nadšeně o tom mluvil se starší osobou. Prodělal jsem obrovské zklamání, protože on mi dokladoval, že to je je přece jasné - a uváděl řadu příkladů praxe. Tam někde se zrodilo mé přesvědčení, že není nutné nic nového vymýšlet (jistě vynálezy), ale že stačí - se prostě obeznámit ! Pozdě, s úsměvem jsem si uvědomil, že matematika = filosofie.Platná pravidla, na základě kterých je možno dojít k výsledku. Dokonce existuje možnost - Cesta důkazu o správnosti - Počítat to jinak, podobně uvažovat, ale výslednice bude opět identická ! V tom vidím, tu neomezenou krásu košatosti ! Samozřejmě, je to pak i nebezpečné - ˇUsměvné, kdy nějaký oponent píchá prstíčkem do denního tisku a argumentuje - Je to pravda, zde to přece píšou ! :-)

0 0
možnosti

Matematika vždy byla je a bude jenom nástroj. Matematiku jsme si vytvořili pro snazší práci s realitou. Stačí definovat počítaný objekt, můžete počítat a jedno jestli prsty nebo pytle, nebo atomy. Objem nebo obsah. Matematika je jenom nástroj, nikdy nezáleželo na tom co počítáte a jestli to je stejné. Když budete počítat jablka nemusí být stejná, když si definujete, že počítáte kolik je kusů ovoce (v misce třeba) můžete pak sčítat hrušky a jablka a nebude to chyba... Nezaznamenal jsem jediný případ, kdyby se matematika mýlila. A ano je abstraktní, je nade vším a je jen naším výtvorem, a to že se nikdy nemýlí, je znakem, že čísla používáme správně. můžeme počítat binárně, hexadecimálně, je to jedno.

2 0
možnosti

Je nástroj a zároveň nejpřesnější jazyk.

1 0
možnosti
  • Počet článků 67
  • Celková karma 18,58
  • Průměrná čtenost 848x
Co se týče běžného pojetí slova "já", tak stejně jako každý jiný organismus, jsem složitá molekulární struktura, kterou nelze dostatečně popsat krátkým textem. A pokud se nebudu držet běžného pojetí slova "já", tak popravdě nevidím přesnou hranici mezi tím, co je "já" a co už "já" není, takže by se dalo říct, že jsem celý vesmír.

Seznam rubrik